Free Porn
xbporn
Home Lugo O proxecto “Gústame o meu río, ensíname a coidalo” recoñece aos mellores...

O proxecto “Gústame o meu río, ensíname a coidalo” recoñece aos mellores coidadores de ríos en Fonmiñá (A Pastoriza- Lugo)

- Anuncio -

300 nenos e nenas das provincias de Lugo, Ourense, Pontevedra e León, celebraron, durante 2 días, unha posta en común do aprendido

Proxecto que se iniciou en 2018 e traballaron máis de 1250 alumn@s de toda demarcación hidrográfica

A través de accións dinámicas, entretidas e participativas, descóbrese a necesidade coidar o medio natural e o protagonismo individual na xestión hidráulica e na protección do medio ambiente

José Antonio Quiroga, presidente da Confederación Hidrográfica do Miño-Sil (CHMS), organismo autónomo dependente do Ministerio para a Transición Ecolóxica e o Reto Demográfico, e Primitivo Iglesias, alcalde da Pastoriza, asistiron á presentación e posta en común dos traballos realizados polos alumnos e alumnas de 5º e 6º de primaria participantes en proxecto “Gústame o meu río, ensíname a coidalo”, durante o curso escolar 2022-23.

O acto foi celebrado no centro de información recentemente construído pola CHMS nun lugar tan emblemático como é A Lagoa de Fonmiña e os colexios participantes deste ano CEIP BRETOÑA da Pastoriza, CEIP Ou SALVADOR de Meira, CEIP FREI LUÍS DE GRANADA de Sarria, CEIP NAVALIEGOS de Ponferrada, CEIP CURROS ENRIQUEZ de Celanova, CPI ANTONIO FAILDE de Coles e CEP PEDRO CASELLES de Tomiño, gozaron de senllas xornadas nas que se fixo unha posta en común do aprendido nos distintos talleres educativos e o recoñecemento aos mellores guardarríos.

A Confederación Hidrográfica do Miño-Sil aposta pola educación e a sensibilización ambiental da poboación, desde a infancia, potenciando o valor ambiental dos ríos da conca e concienciando sobre a importancia da protección e conservación dos ecosistemas fluviais, especialmente nos momentos de escaseza de auga.

“Naceu pola necesidade de poñer en valor o coidado e o respecto polos ríos e concienciar sobre a importancia de bo uso da auga nunha zona privilexiada por abundancia do recurso, o que dificulta máis, se cabe, esa concienciación” engadiu o presidente

O proxecto

Cada centro escolar dos seleccionados para participar recibe unha charla de presentación do proxecto no centro educativo e realiza tres visitas ao río en diferentes épocas do ano co obxectivo de poder observar a dinámica do ecosistema fluvial. O alumnado descobre a través de accións dinámicas, entretidas e participativas a necesidade da protección e coidado do medio natural e que eles son parte protagonista tanto na xestión hidráulica como na protección do medio ambiente.

É necesario comprender que os recursos naturais e os ecosistemas que os sustentan son limitados, que é necesario valorar a auga non só como recurso, senón como factor crave no sustento dos ecosistemas.

A clave é aproximar aos escolares ao río e ao medio natural que os rodea e realizar actividades didácticas, menos formais, distendidas e divertidas co interese de aumentar coñecemento e respecto sobre as diferentes especies de fauna e flora dos ecosistemas fluviais máis próximos ás súas cidades e pobos.

Ademais de promover no día a día dos escolares aquelas actitudes respectuosas no consumo de auga e doutros recursos naturais, así como o boca a boca das mesmas entre os seus amigos e familiares. “Formais parte dunha nova xeración que aprende e valoriza a riqueza natural da contorna e a necesidade de conservalo”, agradeceulles o presidente.

“A auga é un recurso fundamental e escaso para os ser vivos, no que debedes implicarvos por ser de vital importancia en todos os ámbitos da vida, sen auga non hai progreso, o que nos dá a clave para afirmar que a sustentabilidade é a base de todo” incidiu o presidente.

O acto de posta en común e recoñecemento aos mellores guardarríos desenvolveuse na LAGOA DE FONMIÑA, concello da Pastoriza, moi próximo ao PEDREGAL DE IRIMIA, dous puntos crave no nacemento do río MIÑO. Nesta paraxe singular a CHMS está a concluír a construción dun centro de información dos valores e da riqueza fluvial da demarcación do Miño-Sil.

A localización da edificación nesta pequena lagoa de 350 m2, de orixe Kárstico, emerxen as augas subterráneas de mananciais que descenden da montaña, aflorando á superficie; xunto ao afloramento, existe un conxunto escultórico dedicado ao “Deus Breogán”, feito por Magín Picallo e Manuel Mallo en 1969, foi elixida pola simboloxía que representa un lugar emblemático, Fonmiñá, amplo humidal cunha gran carga simbólica.

Desde a CHMS apostamos pola educación ambiental e tambien por actuacións que valoricen o patrimonio ambiental e paisaxístico da demarcación e que conviden a vivir para os ríos, sendo conscientes de que o coñecemento é a clave para o respecto e coidado dos recursos naturais que constitúen a mellor herdanza de futuro” concluíu Quiroga.

Relacionadas

COGAMI adapta vivendas a través do proxecto RUMBO para mellorar a súa accesibilidade e...

0
A través do denominado proxecto RUMBO, COGAMI levou a cabo obras de adaptación en vivendas de 13 persoas con discapacidade e mobilidade reducida en...

O Grupo Popular interésase polos seguintes pasos que dará a Xunta en relación á...

0
• A candidatura ‘Paisaxe da auga: Ribeira Sacra’ promovida pola Xunta de Galicia é a proposta conxunta de España para a súa presentación ante...

A asociación AGAPA lanza un programa pioneiro para mellorar a autonomía das persoas amputadas...

0
A Asociación Galega de Persoas Amputadas (AGAPA) puxo en marcha un innovador proxecto que busca soster unha rede de apoio especializada para mellorar a...

O percorrido da gastroneta de Ecolóxicos a Mares chegou á súa fin onte en...

0
Con motivo do convenio de colaboración que xurdiu o ano pasado entre o Consello Regulador da Agricultura Ecolóxica de Galicia (Craega) e a Consellería...

A Xunta comeza as obras da Intermodal de Lugo para dotar á cidade dunhas...

0
O conselleiro de Presidencia, Xustiza e Deportes, Diego Calvo, visitou as obras, que empezaron esta semana e que se levan a cabo en coordinación...

COGAMI demanda medidas para garantir unha educación inclusiva e accesible no novo curso escolar...

0
Ante o inicio deste novo curso escolar 2024-2025, dende a Confederación Galega de Persoas con Discapacidade, COGAMI, lanzamos unhas propostas co fin de que...

Publicacións Relacionadas