HomeOurenseUn ano despois do inicio das obras da Estación de Ourense, o...

Un ano despois do inicio das obras da Estación de Ourense, o Goberno afirma que só está certificado o 1,25% do importe do contrato, o que acredita unha moi lenta execución

- Anuncio -spot_img

·      Os deputados populares por Ourense reclaman a activación dunhas obras que foron contratadas por ADIF-AV cun elevadísimo prazo de execución de 73 meses

·      “A alta velocidade chegou á nosa cidade en decembro de 2021 e por elo é inxustificable que teñamos que esperar nove anos para ver rematadas en 2030 as obras da estación de Ourense”, afirma o deputado Celso Delgado

O pasado 1 de abril de 2025 os deputados ourensáns do GPP, Celso Delgado, Ana Vázquez e Rosa Quintana rexistraron no Congreso esta pregunta:

Dentro do contrato de obras adxudicadas por Adif Alta Velocidade, do “Proxecto de construción da nova estación intermodal de Ourense e pasarela peonil e do Proxecto de construción da Nova Estación Intermodal de Ourense. Cubrimento da praia de vías. Estrutura e urbanización”, cal é a relación detallada das obras realizadas pola UTE adxudicataria no ano 2024?

Que importe económico foi certificado en 2024 pola UTE adxudicataria do citado contrato?

Dentro do contrato de obras adxudicadas por Adif Alta Velocidade, do “Proxecto de construción da nova estación intermodal de Ourense e pasarela peonil e do Proxecto de construción da Nova Estación Intermodal de Ourense. Cubrimento da praia de vías. Estrutura e urbanización”, cal é a relación detallada das obras realizadas pola UTE adxudicataria no primeiro trimestre de 2025?

A resposta do Goberno chegou o 13 de maio de 2025 e é a seguinte:

“En relación co asunto interesado, sinálase que os proxectos de estación e pasarela e o da Laxa 1 licitáronse conxuntamente nun único contrato o 22/05/2023, por 119,22 millóns de euros (con IVE) e 73 meses. En setembro de 2023 suspendeuse para poder levar a cabo unha análise dos prezos de elementos prefabricados singulares incluídos no proxecto, e volveuse a sacar a nova licitación por 124,03 millóns de euros (con IVE) (autorizada polo Consello de Ministros do 3/10/2023), adxudicada o 30/01/2024 por 111,75 millóns de euros (con IVE) e o contrato formalizado o 29/02/2024.

A obra foi iniciada o 17/05/2024. Este proxecto atópase en execución. Ata a data a certificación ascende a 1,395 millóns de euros (IVE incluído).”

VALORACIÓN

En primeiro lugar, hai que sinalar que o Goberno non dá resposta algunha ás nosas preguntas sobre a relación detallada das obras realizadas pola UTE adxudicataria no ano 2024 e no primeiro trimestre de 2025. Limítase a dicir que “o proxecto se atopa en execución” o que é obvio. Asistimos a unha falta de transparencia do executivo.

En segundo lugar, constátase que un ano despois do inicio formal das obras (segundo o Goberno o 17 de maio de 2024), só se certificaron obras por importe de 1,395 millóns de euros (IVE incluído).

En consecuencia, tendo en conta que o importe total do contrato é de 111,75 millóns de euros (IVE incluído), a suma certificada ata o 13 de maio de 2025 foi tan só do 1,25 %.

Valoramos esta suma como moi pobre e vén confirmar o que xa manifestamos antes. As obras avanzan, pero moi lentamente.

Non debemos esquecer nunca que, con catro anos de atraso, ADIF-Alta Velocidade adxudicou as obras de ampliación e remodelación da nova estación intermodal de Ourense., a pesar de que o executivo de Pedro Sánchez comprometeu oficialmente que licitarían as obras no mes de xullo de 2019. Iso non ocorreu e foron ano tras ano incumprindo.

Xa no seu día manifestamos e agora reiteramos a nosa preocupación polo elevado prazo de duración deste contrato, 73 meses (6 anos e un mes), de modo que no mellor dos casos levará a finalización das obras a un afastado xuño de 2030.

Lembremos que a actuación comporta a ampliación e a cobertura parcial das vías. Tamén a ampliación do seu edificio de viaxeiros coa remodelación do vestíbulo, a construción dunha nova sala de embarque, con cristais e con vistas á praia de vías, sobre as antigas plataformas 1 e 2. Unha sala de embarque que debe comunicar cun novo paso elevado, cuberto e accesible (con ascensores e escaleiras fixas e mecánicas), para facilitar o acceso á zona de vías e plataformas, que será reordenada.

Unhas obras que deberán afectar os accesos da estación: despregarase unha marquesiña de gran altura na entrada principal e cubertas modulares máis baixas no resto da praza de acceso.

Tamén o proxecto comprende a cobertura parcial da praia de vías da estación (desde o paso superior da avenida de Santiago cara ao oeste, ata as cales Ático Noguerol e Alejandro Pedrosa) coa construción de vigas e unha laxa de formigón.

Sobre ela habilitarase un novo espazo urbano: unha zona verde integrada na cidade mediante ramplas e escaleiras. A permeabilidade do ferrocarril complétase cunha pasarela peonil cuberta, dotada de ascensor, que cruzará sobre as vías da estación entre A Ponte e ou Vinteún e substituirá ao paso inferior urbano actual. A actuación contémplase con outras actuacións, como a construción dun novo cambiador de ancho de vía en dirección Santiago e a colocación de pantallas acústicas.

É inxustificable que teñamos que esperar nove anos para ver terminadas en 2030 estas tan necesarias obras da estación de Ourense. Esperamos e desexamos que a partir de agora acelérense.

Os deputados populares seguiremos realizando o obrigado control parlamentario das mesmas.

Publicacións Relacionadas