· Seguirán esixindo que se anulen as decisións adoptadas e repóñanse os servizos e paradas ferroviarias existentes ata o pasado 9 de xuño
· En caso contrario esixen a posta en circulación de novos servizos con parada nas estacións intermedias que permitan as conexións con Madrid en horarios racionais
Os deputados do Partido Popular das provincias afectadas pola “inxusta e irracional” supresión de paradas nalgunhas estacións de alta velocidade, na liña Madrid-Galicia, mantiveron no Congreso unha reunión de traballo para coordinar novas iniciativas que obriguen a Renfe e ao goberno de Pedro Sánchez e Óscar Puente a rectificar eses cambios.
Os parlamentarios de Ourense, Lugo, Vilagarcía, Zamora, Valladolid e Segovia analizaron en detalle o prexuízo que supón para os usuarios do ferrocarril o recorte de servizos que, desde o 9 de xuño, produciuse nas súas respectivas estacións limitando o dereito á mobilidade.
Os deputados casteláns informaron dos problemas xerados aos viaxeiros das estacións de Sanabria, Medina del Campo e Segovia e tamén das accións que están a levar a cabo para reverter a situación.
Os deputados galegos subliñaron pola súa banda as restricións á mobilidade que se impoñen unilateralmente e de forma caprichosa a miles de viaxeiros de Lugo e Vilagarcia de Arousa, especialmente no referente ás conexións matinais con Madrid.
Por parte ourensá, Celso Delgado, Ana Vázquez e Rosa Quintana explicaron o grave prexuízo que supón para os usuarios da estación A Gudiña-Porta de Galicia a eliminación de paradas dos trens de alta velocidade. Esta estación non só atende a demanda dos veciños desa localidade, senón tamén aos habitantes das comarcas de Monterrei, Viana, Valdeorras, Trives, A Limia e Conso Frieira. Ademais serven a usuarios da área lusa de Tras-Móntesvos- próxima a Chaves e de Vila Real. Tamén é moi utilizada por peregrinos da Vía da Prata que chegan aquí e inician nesa localidade o camiño Xacobeo.
Ante esta situación, os deputados populares seguirán esixindo mediante novas iniciativas parlamentarias de todo tipo que o Goberno e RENFE rectifiquen a decisión tomada e repoñan os servizos e paradas ferroviarios existentes. En caso contrario esixen a posta en circulación de novos servizos con parada nas estacións intermedias que permitan as conexións con Madrid en horarios racionais.
Os monumentais investimentos realizados con cargo ao erario público para construír a LAV a Galicia deben servir con racionalidade e solidariedade para que todos os usuarios das estacións de alta velocidade do seu percorrido vexan satisfeitas as súas necesidades de mobilidade.
A Gudiña-PORTA DE GALICIA
O número de usuarios desta estación non parou de crecer desde a súa inauguración en decembro de 2021, pois xa foron 107.400 viaxeiros os que subiron ou baixaron nesta terminal, deles 38.600 no pasado ano 2024.
Non é xustificable por iso a arbitraria decisión do Ministerio de Transportes e de Renfe de suprimir tres paradas do AVE, entre elas a que implica a desaparición do primeiro servizo matinal que ata o 9 de xuño permitía chegar a Madrid ás 10:34 horas. Agora os usuarios da Gudiña chegan ás 14:08 horas. E no caso de que un viaxeiro queira regresar no mesmo día, o tempo de estancia na capital do Estado redúcese a catro horas, xa que o último tren de volta con parada na Gudiña sae ás 18:06 horas.