• O deputado Celso Delgado lembra que o Goberno se había comprometido por escrito e en nota oficial a licitar as obras en 2023 e incumpriu flagrantemente
• A execución destes carrís resulta esencial para os usuarios da N-120, moi especialmente os que se moven entre Valdeorras e Ourense, xa que non poden adiantar nese tramo o que supón incrementar a duración da viaxe entre 10 e 15 minutos
O 22 de abril de 2025 os deputados ourensáns do PP Celso Delgado, Ana Vázquez e Rosa Quintana rexistramos no Congreso a seguinte pregunta dirixida ao Goberno:
Dicía así:
“O 14 de outubro de 2024 estes mesmos deputados rexistraron esta pregunta escrita dirixidas ao Goberno: Despois de incumprir o Ministerio de Transportes e Movilidad Sostible a data dada acerca de licitación en 2023 das obras de “mellora da seguridade viaria na estrada N-120, coa implantación de 4,22 quilómetros de carrís adicionais entre os km 548,800 e 564,000, na provincia de Ourense”, que nova data compromete para a licitación das obras?
A resposta do Goberno chegou o 21 de novembro de 2024 e literalmente dicía: “O Ministerio de Transportes e Movilidad Sostible aprobou o expediente de información pública e o proxecto de trazado do proxecto dos carrís adicionais da N-120 entre Vos Peares e Ourense PPKK 548 ao 564 (provincia de Ourense).
Na actualidade atópase en redacción o proxecto construtivo, que terá en conta as prescricións derivadas da aprobación do expediente da información pública e proxecto de trazado.”
Desde aquela resposta transcorreron xa case cinco meses e entendemos que xa debería estar o Ministerio en condicións de comprometer unha data de licitación.
E é que unha vez máis hai que lembrar o flagrante incumprimento do compromiso explicitado o 2 de marzo de 2023 polo secretario xeral de infraestruturas do Mitma, Xavier Flores, que rotundamente afirmara “que o obxectivo é poder licitar as obras correspondentes en 2023.”
Por se non fose pouco, o 17 de xaneiro de 2024 o subdelegado do Goberno en Ourense, Emilio González Afonso tras visitar Vilamartín de Valdeorras fixo estas declaracións aos medios dicindo: “A obra dos carrís podería empezar este ano”. Ese prazo foi tamén flagrantemente incumprido.
Ademais convén lembrar que o Mitma tardou desde novembro de 2017, 5 anos e dous meses en aprobar de forma provisional en xaneiro de 2023 o proxecto de trazado destes carrís tan esenciais para os usuarios da N-120, moi especialmente os que se moven entre Valdeorras, Monforte de Lemos e Ourense, xa que desde Vos Peares e ata a capital provincial non poden adiantar o que supón incrementar a duración da viaxe entre 10 e 15 minutos.
Por todo o anterior preguntamos,
Finalizou xa o Ministerio de Transportes e Movilidad Sostible a redacción do proxecto construtivo dos carrís adicionais da N-120 entre Vos Peares e Ourense PPKK 548 ao 564 (provincia de Ourense)?
Despois de incumprir o Ministerio de Transportes e Movilidad Sostible a data comprometida de licitación en 2023 das obras de “mellora da seguridade viaria na estrada N-120, coa implantación de 4,22 quilómetros de carrís adicionais entre os km 548,800 e 564,000, na provincia de Ourense”, en que mes de 2025 licitará as obras?
O 5 de xuño de 2025 o Goberno deu esta resposta: “O Ministerio de Transportes e Movilidad Sostible aprobou o expediente de información pública e o proxecto de trazado do proxecto de: Carrís adicionais da N-120 entre Vos Peares e Ourense, PPKK 548 ao 564 (provincia de Ourense). Na actualidade atópase en redacción o proxecto construtivo que terá en conta as prescricións derivadas da aprobación do expediente de información pública e do proxecto de trazado”
VALORACIÓN
É inxustificable que a piques de finalizar o primeiro semestre de 2025 o Ministerio de Transportes e Movilidad Sostible eluda responder á nosa concreta pregunta e non compromete unha data certa de licitación destes carrís.
Seguen dando longas e o incrible é que aínda continúen coa redacción do Proxecto construtivo
Unha vez máis hai que lembrar o flagrante incumprimento do compromiso explicitado o 2 de marzo de 2023 polo secretario xeral de infraestruturas do Mitma, Xavier Flores, que rotundamente afirmara “que o obxectivo é poder licitar as obras correspondentes en 2023.”
https://www.transportes.gob.es/o-ministerio/salga-de-prensa/noticias/jue-02032023-1513
Por se non fose pouco, o 17 de xaneiro de 2024 o subdelegado do Goberno, Emilio González Afonso tras visitar Vilamartín de Valdeorras fixo declaracións aos medios dicindo: “O proxecto de trazado dos carrís de adiantamento que facilitarán a circulación entre Alto dá Guítara e Ourense xa está finalizado e o expediente tamén superou o trámite de exposición pública, que só rexistrou unha alegación, segundo o subdelegado do Goberno en Ourense, Emilio González. Durante a súa visita a Vilamartín de Valdeorras indicou que, unha vez superados estes trámites, “a obra podería empezar este ano. Ou compromiso do Goberno central está aí”. E engadiu “González explicou que unha vez superados os citados trámites > explicou”
https://www.laregion.es/articulo/valdeorras/gobierno-compromete-novo-carril-n-120/202401180510161266666.html
De todo o anterior dedúcese que tampouco o Goberno socialista ten vontade de licitar as obras en 2025.
Unha vez máis convén lembrar que o Mitma tardou desde novembro de 2017, 5 anos e dous meses en aprobar de forma provisional en xaneiro de 2023 o proxecto de trazado destes carrís tan esenciais para os usuarios da N-120, moi especialmente os que se moven entre Valdeorras, Monforte de Lemos e Ourense, xa que desde Vos Peares e ata a capital provincial non poden adiantar o que supón incrementar a duración da viaxe entre 10 e 15 minutos.