HomePontevedraDezaTaboada esíxelle a Otero que cando informe aos medios diga toda a...

Taboada esíxelle a Otero que cando informe aos medios diga toda a verdade

- Anuncio -spot_img

• O alcalde Luís Taboada atopouse esta mañá cunha información nos medios que distorsionan a realidade e por suposto non é correcta.

• Taboada nunca estivo obrigado a acordar ningunha obra do plan concellos, xa que a lei permítelle aprobalas sen ter que ir a pleno.

• Doutra banda, Taboada lévaas a pleno por respecto democrático e non porque sexa unha obrigación como dá a entender a noticia publicada no día de hoxe no Faro de Vigo, e anima á súa redactora a que se informe das leis antes de publicar certas mentiras, aínda se atreve a dicir sen tapuzos  que o alcalde “vai aprendendo” coma se fora ela mesma a oposición.

O grupo de goberno atopouse esta mañá cunha nota de prensa no Faro de Vigo onde o único que non é mentira é o titular “O goberno cruceño acorda coa oposición melloras en vías”.

Taboada e o seu equipo de goberno queren aclarar con esta nota de prensa que, sempre e en todo momento acordaron as obras coa oposición, unha acción que o alcalde Luís Taboada entende dentro da democracia, e pareceulle aberrante, que un medio de comunicación da entender que leva ditas obras a pleno porque esta obrigado a iso. Nada mais lonxe da realidade, e xa cansados de tantas mentiras, só queda informar a todos os cruceños e cruceñas da realidade, e a realidade é que o grupo de goberno cruceño, quere acordar as obras para dar representación a todos os grupos políticos, aínda que algúns non llo merezan, e por suposto como di Taboada “ estou moi agradecido aos grupos da oposición polas súas achegas e que nos queiran marcar unha folla de roteiro coas súas propostas, e oxalá se puidesen realizar todas, e máis  recórdalle o señor Otero que cos máis de 180.000 euros do seu soldo cando era alcalde tamén se poderían acometer algunha mais, pero o deber dun mandatario é priorizar e repartir os recursos, uns recursos que sempre son escasos”.

Pero tamén hai que informar da realidade aos nosos veciños, que se o grupo de goberno non quixese acordar ditas obras estaría no seu dereito como di a lei DA2 da Lei de contratos, o que demostra a boa vontade e de acordo deste grupo de goberno, todo o contrario ao que informa o Faro de Vigo na súa noticia de hoxe. E para que non quede ningún tipo de dúbida disto que se afirma achegamos un informe explicativo da devandita Lei, é máis practicamente todos os concellos da provincia nin sequera lévanos a pleno, ao ser competencia directa do señor alcalde, (como ben sabe o señor Otero), Taboada pregúntase, se por este tipo de actuacións pásase de ser bo a “parvo”, e por suposto espera que con esta aclaración compróbese que non é “parvo” senón todo o contrario.

Achégovos un informe recente sobre o mesmo:

Entrando na concreta cuestión exposta xa habemos visto que, de acordo co artigo 231 LCSP que a aprobación do proxecto corresponderá ao órgano de contratación. No ámbito da Administración local corresponderá a quen, conforme o disposto na Disposición Adicional Segunda LCSP, sexa o órgano de contratación.

En principio, tendo en conta do importe das obras, a competencia recaerá no Alcalde e, por tanto, será a este a quen corresponda a aprobación do proxecto.

Como queira que, segundo indícase, estas obras están financiadas por outra administración, e sendo que aínda non están incorporadas ao orzamento municipal estas subvencións, deberemos acudir á chamada tramitación anticipada. O artigo 117.2 da LCSP regula con carácter xeral a contratación anticipada, nos seguintes termos: «Os expedientes de contratación poderán ultimarse mesmo coa adxudicación e formalización do correspondente contrato, aínda cando a súa execución, xa se realice nunha ou en varias anualidades, deba iniciarse no exercicio seguinte. Para estes efectos poderán comprometerse créditos coas limitacións que se determinen nas normas orzamentarias das distintas Administracións Públicas suxeitas a esta Lei».

Esta previsión que xa se contiña no artigo 110 do derrogado Texto Refundido da Lei de Contratos do Sector Público de 2011. A novidade da vixente LCSP atopámola no apartado segundo da Disposición Adicional Terceira, referida ás Normas específicas de contratación pública nas Entidades Locais, do seguinte tenor:

«poderanse tramitar anticipadamente os contratos cuxa execución material haxa de comezar no exercicio seguinte ou aqueles cuxa financiamento dependa dun préstamo, un crédito ou unha subvención solicitada a outra entidade pública ou privada, sometendo a adxudicación á condición suspensiva da efectiva consolidación dos recursos que han de financiar o contrato correspondente».

Por tanto, nada impide que, en atención ao valor estimado do contrato e conforme ao determinado no apartado primeiro da Disposición Adicional Segunda da LCSP, sendo o Alcalde o órgano de contratación, sexa este quen, en aplicación do Disposto no apartado segundo da Disposición Adicional Terceira, aínda sen estar aínda incorporadas ao Orzamento Municipal as subvencións que financian estas obras, aprobe o proxecto ou Memoria valorada.

Se a LCSP permite que o órgano competente poida mesmo tramitar anticipadamente a contratación, ningún impedimento hai para que aprobe o proxecto ou memoria para a que se solicita subvención. Loxicamente dicimos iso sempre que o Alcalde sexa o órgano de contratación, é dicir, sempre que o valor estimado das obras non supere o 10 por cento dos recursos ordinarios do orzamento municipal.

É certo que o artigo 21.1 ou) da Lei 7/1985, reguladora das Bases do Réxime Local ( LRBRL) establece que lle corresponde ao Alcalde «a aprobación dos proxectos de obras e de servizos cando sexa competente para a súa contratación ou concesión e estean previstos no orzamento» e que o artigo 22.2. ) atribúe ao Pleno a competencia para «a aprobación dos proxectos de obras e servizos cando sexa competente para a súa contratación ou concesión, e cando aínda non estean previstos nos orzamentos».

Con todo, estas previsións ceden ante o disposto na lexislación especial, é dicir, na citada Disposición Adicional Terceira da LCSP, que atribúe ao órgano de contratación, neste caso o Alcalde, a competencia para a tramitación anticipada e, en consecuencia, para a execución dos trámites preparatorios como é a aprobación do proxecto, aínda cando o financiamento estea pendente de consignación orzamentaria.

Publicacións Relacionadas