Home Ourense Dezanove meses despois do inicio formal das obras da estación de Ourense,...

Dezanove meses despois do inicio formal das obras da estación de Ourense, o Goberno afirma que só se consumiu o 2,59 % do importe do contrato, o que acredita unha moi pobre execución

0
1

• Reclaman unha vez máis a activación dunhas obras que foron contratadas por Adif-Av cun elevadísimo prazo de execución de 73 meses

• “A alta velocidade chegou á cidade de Ourense en decembro de 2021 e con todo todo indica que vai ser a última das estacións galegas en ser modernizada por Adif-Av. Mentres, noutras cidades galegas as obras xa concluíron ou están moito mais avanzadas” sinala o deputado Celso Delgado

O pasado 4 de novembro de 2025 os deputados ourensáns do GPP, Celso Delgado, Ana Vázquez e Rosa Quintana rexistraron no Congreso estas preguntas:
“Dentro do contrato de obras adxudicadas por Adif Alta Velocidade, do “Proxecto de construción da nova estación intermodal de Ourense e pasarela peonil e do Proxecto de construción da Nova Estación Intermodal de Ourense. Cubrimiento da praia de vías. Estrutura e urbanización”:
Cal foi a relación detallada das obras realizadas pola UTE adxudicataria no ano 2024?
Cal é a relación detallada das obras realizadas pola UTE adxudicataria nos dez primeiros meses de 2025?
Cal foi o importe certificado pola UTE adxudicataria do citado contrato?
A RESPOSTA do Goberno chegou o 12 de decembro de 2025 e foi a seguinte:
“En relación co asunto interesado, sinálase que o importe do contrato consumido ata a data na obra da nova estación intermodal de Ourense ascende a 2,9 millóns de euros.
Respecto ao resto de cuestións, Adif reitérase na información facilitada en anteriores respostas”.
VALORACIÓN DA RESPOSTA
O Goberno négase a dar resposta algunha ás nosas preguntas sobre a relación detallada das obras realizadas pola UTE adxudicataria no ano 2024 e 2025. Asistimos a unha falta de transparencia do executivo.
En segundo lugar constatouse que 19 meses despois do inicio formal das obras (segundo o Goberno o 17 de maio de 2024), só se executaron obras por importe de 2,9 millóns de euros.
En consecuencia, @teniendo en cuenta que o importe total do contrato é de 111,75 millóns de euros (IVE incluído), a suma consumida ata o 12 de decembro de 2025 foi tan só do 2,59 %, unha suma moi pobre que vén confirmar que as obras avanzan moi lentamente.
Non debemos esquecer nunca que, con catro anos de atraso, ADIF-Alta Velocidade adxudicou as obras de ampliación e remodelación da nova estación intermodal de Ourense., a pesar de que o executivo de Pedro Sánchez comprometeu oficialmente que licitarían as obras no mes de xullo de 2019. Iso non ocorreu e foron ano tras ano incumprindo.
Xa no seu día manifestamos e agora reiteramos a nosa preocupación polo elevado prazo de duración deste contrato, 73 meses (6 anos e un mes), de modo que no mellor dos casos ,a finalización das obras levaranos a un afastado xuño de 2030.
Sinalar que a día de hoxe non comezou a ampliación do edificio de viaxeiros coa remodelación do vestíbulo, a construción dunha nova sala de embarque, acristalada e con vistas á praia de vías, sobre as antigas plataformas 1 e 2. Tampouco comenzáron as obras do novo paso elevado, cuberto e accesible (con ascensores e escaleiras fixas e mecánicas), para facilitar o acceso á zona de vías e plataformas, que será reordenada.
Non hai aínda obras de ampliación e cobertura parcial das vías, nin tampouco as que deberán afectar os accesos da estación: unha marquesiña de gran altura na entrada principal e cubertas modulares máis baixas no resto da praza de acceso. E sen indicio de comezo das obras da pasarela peonil cuberta, dotada de ascensor, que cruzará sobre as vías da estación entre A Ponte e ou Vinteún.
Reclamamos unha vez mais a activación destas tan necesarias obras.

OUTRAS ESTACIÓNS GALEGAS XA FINALIZARON Ou SE IMPULSAN ACTIVAMENTEPOR ADIF-AV/AV
A alta velocidade chegou á cidade de Ourense en decembro de 2021 e con todo todo indica que vai ser a última das estacións galegas en ser modernizada por Adif-Av..

Mentres noutras cidades galegas as obras xa concluíron ou están moito mais avanzadas, vexamos dous exemplos:

O 25 de xuño de 2025 Adif-AV/AV informaba que “concluíu as obras da nova estación de Santiago de Compostela-Daniel Castelao que, cun investimento global de 53 millóns de euros, permitirá aumentar a súa capacidade e potenciar a súa intermodalidad.
O novo edificio, que practicamente triplica a superficie do vestíbulo de viaxeiros, alcanzando os 1.100 m2, caracterízase pola súa sustentabilidade e integración na contorna.”
https://www.adifaltavelocidad.es/-/adif-av-pon-en-servizo-o-novo-edificio-de-viaxeiros-de-a-estaci%C3%B3n-de-santiago-de-compostela-daniel-castelao
O 11 de decembro de 2025 Adif-AV/AV informaba que:” A estación da Coruña supera un fito na súa remodelación: o izado da estrutura da súa nova marquesiña. Coa súa remodelación e ampliación, na que Adif inviste 86,7M€, a estación responde o aumento de tráfico e viaxeiros, pon en valor o seu edificio histórico, e reforza a multimodalidad e a súa integración urbana
Adif impulsa a remodelación traballando simultaneamente en diferentes puntos da estación: as novas vías e plataformas, o paso inferior, a sinalización e comunicacións, o interior do edifico histórico e a rehabilitación da súa fachada”
https://www.adifaltavelocidad.es/-/estacion-a-coruna-supera-fito-remodelacion-izado-estrutura-nova-marquesiña?pageFromPlid=265