HomeOurenseOs deputados populares reclaman ao Goberno que execute no ano 2026 na...

Os deputados populares reclaman ao Goberno que execute no ano 2026 na “Ponte Nova” de Ourense as tan necesarias actuacións de reparación e posta en valor

- Anuncio -spot_img

·       Pasaron xa sete anos da conmemoración do Centenario da Ponte Nova e é moi evidente que esta ponte esixe novas actuacións de limpeza na sillería e peitorís, de eliminación de maleza e pintadas vandálicas, solucionar problemas de humidades baixo os arcos, pintura da estrutura metálica, etc”, sinala o deputado Celso Delgado

Os deputados ourensáns do PP no Congreso, Celso Delgado, Ana Vázquez e Rosa Quintana acaban de rexistrar no Congreso esta pregunta escrita dirixida ao Goberno.

Di así: 

A “Ponte Nova” de Ourense disponse sobre o río Miño e forma parte da estrada N-120 de titularidade estatal. Recibe este nome para diferencialo da primeira e única ponte da cidade, a ponte romana, ou Ponte Vella.

Foi proxectado polo enxeñeiro de camiños Martín Díez de la Banda en 1909. As obras comezaron en 1910 e a nova estrutura inauguraríase o 20 de xullo de 1918. Consta esta ponte de seis arcos de sillería aplantillada e un tramo metálico central de directriz parabólica. A disposición é complexa: de esquerda a dereita, atopamos tres arcos de medio punto de 12 metros de luz; un arco de tipo carpanel de 25 metros de luz; un arco de directriz parabólica triarticulado na clave e nos apoios, cunha bóveda formada por catro nervios metálicos arriostrados entre si; outro arco carpanel de 25 metros; e outro arco de medio punto de 12 m.

O 8 de maio de 2018 o Ministerio de Fomento a cuxo fronte estaba Iñigo de la Serna, con motivo do Centenario da posta en servizo da “Ponte Nova” en Ourense, publicou unha nota de prensa dando conta de que estaba a executar diversas actuacións para a reparación e posta en valor desa estrutura singular. Dicía que “o orzamento aproximado desta actuación ascende a 100.000 euros. Actualmente estanse realizado actuacións de limpeza da sillería e peitorís da ponte. Tamén se están facendo labores de despexe de vexetación ao redor da estrutura. Ao longo dos próximos meses está previsto reparar o firme na ponte e as súas proximidades e realizar un repintado do mesmo.  Tamén se reparará e mellorará a iluminación desta estrutura para realzar o seu carácter monumental”

Estas actuacións foron  executadas en 2018 e realzaron este monumento icónico dentro do patrimonio arquitectónico de Ourense. Un selo de Correos emitido ese mesmo ano dentro da serie denominada «Efemérides» conmemorou coa imaxe desta ponte o seu Centenario.

Pasaron xa sete anos da conmemoración daquel centenario e é moi evidente que esta ponte esixe novas actuacións de limpeza na sillería e peitorís da ponte, de eliminación de maleza e de pintadas vandálicas realizadas por desaprensivos, solucionar problemas de humidades baixo os arcos, etc.

Procede pois que o Ministerio de Transportes e Movilidad Sostible (MITMS) sexa sensible e proxecte e execute estas actuacións.

Debe tomar bo exemplo o MITMS dos traballos contratados pola Xunta de Galicia e finalizados en setembro de 2025 para o mantemento dos paramentos e taxamares da “PonteVella” de Ourense que incluíron a retirada manual da vexetación e maleza nos paramentos de cantería, así como a limpeza das xuntas coa eliminación de terra e raíces.

Por todo o anterior, preguntamos.

¿Comprometerase o Ministerio de Transportes e Movilidad Sostible a executar no ano 2026 na “Ponte Nova” de Ourense as tan necesarias actuacións de limpeza da sillería e peitorís, de eliminación de maleza e pintadas, solucionar problemas de humidades baixo os arcos, etc.?

Publicacións Relacionadas