— A institución cultural inicia con esta proposta un novo ciclo que traerá ás súas instalacións obras doutros museos e coleccións españolas
— O director xeral de Cultura, Anxo M. Lorenzo, pon en valor as conexións artísticas do pintor con Galicia e salienta o compromiso da Xunta na promoción da arte
— As pezas están expostas ao público neste espazo cultural da cidade herculina ata o 23 de febreiro do vindeiro ano
O director xeral de Cultura, Anxo M. Lorenzo, inaugurou hoxe a mostra Convidadas: dúas miradas de Zuloaga, que acolle o Museo de Belas Artes da Coruña e coa que se inicia un novo ciclo de exposicións que traerá obras doutros museos e coleccións españolas a este espazo. Esta primeira proposta é unha colaboración co Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía que achega ata a institución coruñesa dous retratos feitos por Ignacio Zuloaga, mantendo un diálogo con outras obras da propia colección permanente do museo.
Durante a presentación, o director xeral de Cultura puxo en valor as conexións artísticas de Zuloaga con Galicia, a simboloxía das súas pinturas e a influencia noutros pintores galegos como Xesús Corredoyra. Neste senso, fixo fincapé no compromiso do Goberno autonómico en seguir apoiando aos centros museísticos na promoción da arte e doutras actividades que completan a diversa oferta cultural da Comunidade.
A rusa e a galega
A mostra Convidadas: dúas miradas de Zuloaga estará aberta ao público ata o vindeiro 23 de febreiro de 2025 na sala cinco do Museo de Belas Artes da Coruña. As obras seleccionadas son dous retratos do artista Ignacio Zuloaga (1870-1945), pintados ambos en París en 1912, que exemplifican o seu amplo labor como retratista e no que conflúen tendencias das vangardas francesas con evocacións da retratística de Velázquez ou Goya.
Son dúas figuras femeninas, o Retrato da señora Mlinowska e a Rusa e A bailaora Antonia, a galega, que ofrecen dúas visións diferentes da maneira de concibir a imaxe da muller por parte de Zuloaga. A elección destas obras responde á vinculación con Galicia, xa sexa por cuestións vitais, como é o caso de Malinowska, como polos motivos representativos ou simbólicos, implícitos no apelativo da bailaora.