Free Porn
xbporn
Home Ourense O secretario de Estado de Medio Ambiente elude dar datas para licitar...

O secretario de Estado de Medio Ambiente elude dar datas para licitar as obras do proxecto de finalización do saneamento do río Barbaña, mellora da EDAR de San Cibrao das Viñas (fase II)

- Anuncio -

• Celso Delgado denuncia que se produciron numerosas dilacións indebidas e non xustificables por parte do MITERD e da CHMS. E lembra que a redacción do proxecto licitouse o 6 de xullo de 2017 e case sete anos despois as obras aínda non foron licitadas, a pesar de que afirmaron en nota oficial que serían licitadas a finais de 2022

• Afea que por esas dilacións perdéronse para este proxecto os 14,8 millóns de financiamento con cargo aos fondos FEDER da Unión Europea


• Reprocha ao MITERD e á CHMS que non executen as obras e que mentres a súa política principal sexa a de sancionar con enormes multas ao Concello de San Cibrao, eludindo as súas responsabilidades e trasladándoas aos demais

Na mañá de hoxe o deputado ourensán Celso Delgado formulou na Comisión de Transición Ecolóxica unha pregunta oral dirixida ao secretario de Estado de Medio Ambiente, Hugo Morán.

Despois de tantos atrasos e dilacións, en que data do ano 2024, prevé o Ministerio de Transición Ecolóxica e o Reto Demográfico e/o a Confederación Hidrográfica Miño-Sil licitar as tan necesarias obras do «Proxecto de finalización do saneamento do río Barbaña, mellora da EDAR de San Cibrao das Viñas – fase II (Ourense)»?

Comezou a súa primeira intervención Delgado cun repaso histórico do proxecto.

Aludiu a que o “6 de xullo de 2017 o Ministerio de Agricultura e Pesca, Alimentación e Medio ambiente licitou a redacción do proxecto para finalizar o saneamento do río Barbaña, un dos afluentes do Miño, e a mellora da EDAR fase II. Proxecto que foi contratado polo Ministerio para a Transición Ecolóxica en xullo de 2018.

O 20 de febreiro do ano 2019 este deputado preguntou a leste mesmo secretario de Estado, Hugo Morán, como ía evolucionando este proxecto e recibimos información de que estaba en redacción o proxecto. E volvín preguntar o 17 de novembro de 2020, tamén nesta mesma Comisión ao Sr. Morán que contestaba que se iniciou a tramitación de avaliación ambiental simplificada o 27 de setembro de 2019”.

Continuou Celso Delgado dicindo: “Estamos cinco anos despois desde que preguntei por primeira vez, nesta mesma Comisión de Transición Ecolóxica para dicir que: A tramitación deste proxecto por parte do MITERD e da CHMS foi claramente deficiente e producíronse numerosas dilacións indebidas e non xustificables”.

A redacción de proxecto licitouse o 6 de xullo de 2017 e case sete anos despois as obras aínda non foron licitadas.

A tramitación ambiental iniciouse en xuño de 2022 e a DIA acaba de chegar en febreiro de 2024. Faltou dilixencia e interese para impulsar un proxecto tan necesario.

Primeiro a CHMS e o Ministerio optaron por un informe de avaliación ambiental simplificada, para bastantes meses despois resolver que era necesaria a avaliación ordinaria, coa consecuente perda de tempo.

Ademais, na tramitación ambiental constáronse pola D.G. da auga deficiencias que esixiron a reformulación dalgúns aspectos técnicos do proxecto sometido á devandita avaliación, o que provocou a suspensión desa tramitación ata que foron emendadas.

Tamén se forneceron informacións non veraces, por dicilo elegantemente. Díxose en xaneiro de 2022 polo presidente da CHMS, Sr. Quiroga e en nota oficial que as obras se licitarían a finais de 2022 e tal cousa non ocorreu.

Emitida a DIA en febreiro de 2024 procede incorporar ao proxecto as condicións impostas, o que dada a lentitude acreditada ata o momento fai presumir xa moi difícil que se poidan licitar as obras neste ano 2024, salvo que Vd. agora confírmeo. E veremos se o fan en 2025.”

Engadiu Delgado: “Tamén, Sr. Morán é moi censurable que o MITERD ademais, en resposta escrita que me dá o 25 de xaneiro de 2024, diga que non prevén conseguir cofinanciamento da Unión Europea, despois de perder pola súa culpa os 14.889.406,18 € que ía achegar o FEDER 2014-2020. Xa que pola súa desidia venceu a data límite para certificar gasto á Unión Europea que foi o 31 de decembro de 2023.

Non estamos #de acordo con renunciar á procura de financiamento comunitario, ademais de acudir aos PGE que lamentablemente xa non será posible en 2024 ao estar o orzamento prorrogado.”

E para concluír dixo: “neste contexto que está a pasar? Pois que o río permanece sen unha depuración adecuada e que a solución que se está aplicando polo MITERD e a CHMS é a clásica, ósea sancionar por verteduras ao Concello de San Cibrao das Viñas, que é a quen corresponde por competencia municipal a xestión adecuada do saneamento. E claro, esas infraccións e esas multan poderían evitarse se estas obras estivesen en curso ou xa executadas, pero a política do MITERD e a CHMS é a de eludir as súas responsabilidades e trasladarlla aos demais.

O Concello de San Cibrao, que conta cun orzamento anual de 6-7 millóns de euros, vén recibindo desde hai anos importantes multas. A última sanción que recibiu fas poucas datas e confirmada en 2023 ten un importe de 1.184.745 € por verteduras de anos anteriores.

Considera Vd. que é razoable que un concello supedite o investimento propio que ten que executar por culpa destas multas mentres o MITERD e a CHMS permanecen nesta situación de falta de dilixencia?

Rógolle que nos diga cando van licitar as obras, en que data. Comprométase. “

Logo foi a quenda do S.E. Sr. Morán que comezou dicindo que as dilacións causan prexuízos, aludindo logo á multa de 100 millóns de euros que a Unión Europea impuxo en 2018 por sentenza a España por incumprir obxectivos de saneamento e depuración. E que por iso non puideron atender os investimentos en materia do ciclo da auga. Así as prioridades do MITERD foron atender a execución daqueles proxectos que xa tiñan sanción pola citada sentenza, e tamén doutros que poderían ter sanción de forma inminente.
A continuación, e sen vir a conto comezou a citar obras de saneamento e depuración en Galicia, sobre as que ninguén lle preguntou, dando importes de investimento e datas de finalización, cualificando estas actuacións de “máis relevantes”. E así citou a EDAR de Silvouta e da Moscadeira, os interceptores de Ponteareas, a depuración de Sanxenxo e o saneamento de Raxó, Paxariñas, o emisario de Montalvo, o saneamento de Illa de Arousa e o colector e interceptor do Rio Sarela.

Só ao final referiuse, en non máis de vinte segundos e sen citar en ningún momento o nome do Barbaña, e dixo que “no proxecto ao que Vd. fai referencia está a adaptarse o proxecto ao condicionado da DIA. Así como a actualización de leste á normativa vixente e razoablemente en función do momento aos prezos de mercado.”

En réplica ao Sr. Morán, Celso Delgado, comezou afeándolle como deputado ourensán que na súa intervención referiuse a proxectos galegos sobre os que non lla preguntou e que el S.E. cualificou de “relevantes da Comunidade de Galicia”, sen incluír entre eles o saneamento do Barbaña. E díxenlle que era un desprezo aos ourensáns o non referirse ao saneamento do Barbaña.

PERDA DE FINANCIAMENTO COMUNITARIO
Tamén critiquei o que tentase xustificar o non investimento en que tiña que atender outros proxectos. E lembreille que “as obras de Barbaña estaban en programación e que Vdes, perderon o financiamento comunitario, e ademais din que non van volver a solicitala. É isto un comportamento dilixente e responsable por parte do MITERD e da CHMS?”

Engadín: “Vd. non me deu unha soa data para a licitación desta actuación, que para nós é importantísima. O río hai que telo protexido e depurado, pero as obras son imprescindibles, trátanse de actuacións que implicarán a substitución de 3,3 quilómetros de colectores de augas fecais, 16,5 quilómetros de colectores de augas pluviais e acondicionar 19 puntos de vertedura”.

E estamos a falar dun concello que quere que estas obras execútense, dunha Deputación Provincial que quere que se executen, duns empresarios do Polígono de San Cibrao, o máis importante da provincia, que á beira ten o de Pereiro de Aguiar e que queren cumprir coa lexislación ambiental, pero vostedes non lle están axudando, non están a facer as obras que lles corresponde executar.

E repítolle, sete anos van cumprir en xuño desde que se licitou o proxecto e non estamos a falar da construción dunha depuradora senón da ampliación, dunha segunda fase”.

Finalicei dicindo “pídolle que rectifiquen e por favor que consideren este proxecto como relevante”.

Cerro o debate o secretario de Estado que despois de expor xeneralidades e escusas dixo “que en canto estea adecuado nos termos que a DIA estableceu, o proxecto estará licitado con carácter inmediato”

Relacionadas

O Concello de Ourense contará cun servizo de alugueiro de bicicletas eléctricas

0
A Xunta de Goberno Local, nunha convocatoria extraordinaria, de carácter urxente, convocada esta mañá, deu luz verde á aprobación dun expediente para a contratación...

Mañá sábado comezan as festas de Santa Marta de Velle

0
27, 28, 29 e 30 de xullo, catro días de festexos para todas as idades Os festexos, que contan coa colaboración do Concello, comezarán mañá...

O alcalde de Ourense recibe a xogadora ourensá internacional Carlota Álvarez

0
A xogadora do Club Hockey Albor de Ourense vén de proclamarse subcampiona de Europa sub 21 de hockey herba O alcalde de Ourense, Gonzalo P....

Comezan catro días de festas na Ponte na honra de Santiago Apóstolo

0
Os festexos desenvolveranse desde o mércores 24 ao sábado 27 de xullo Os locais de hostalería ampliarán o seu horario por un máximo de dúas...

A Xunta de Goberno Local do Concello aprobou 8 acordos na súa sesión ordinaria...

0
A Xunta de Goberno Local do Concello de Ourense adoptou 8 acordos na súa sesión ordinaria desta semana, que tivo lugar ás 8.30 h...

O Pleno aproba os convenios de colaboración que permitirán construír sete residencias para maiores...

0
A institución provincial investirá 2.650.916,95 euros nas anualidades de 2024 e 2025 para cofinanciar a construción de centros para maiores na Gudiña, A Teixeira,...

Publicacións Relacionadas