Home A Coruña Un ascensor e unha pasarela elevada, solución elixida polo Concello para o...

Un ascensor e unha pasarela elevada, solución elixida polo Concello para o paso indebido sobre as vías do tren en Perlío

- Anuncio -

Os servizos técnicos municipais valoraron seis propostas facilitadas por ADIF para comunicar con seguridade a rúa das Cañotas coa do Cruceiro

A administradora da infraestrutura ferroviaria e o consistorio deberán asinar un convenio de cofinanciamento das obras, cuantificadas inicialmente en 485.000 euros

O Concello de Fene trasladoulle a ADIF a principios deste mes de maio que solución considera máis conveniente para salvar o paso indebido sobre a liña ferroviaria Betanzos-Ferrol á altura da rúa Cañotas. Un punto sen sinalización nin infraestruturas que a veciñanza vén utilizando como atallo a pé entre Marqués de Figueroa e a rúa do Cruceiro. Neste sentido, ADIF achegoulle ao Concello seis posibles opcións, entre as que os servizos técnicos municipais elixiron a que mellor responde, entre outros, a criterios de accesibilidade, de custes de mantemento e de investimento inicial, que será sufragado a partes iguais pola administradora ferroviaria e polo Concello. Así, a infraestrutura -cuxo orzamento supera os 485.000 euros- levará como principais elementos un ascensor e unha pasarela elevada, complementados con escaleiras, unha rampa e beirarrúas ampliadas.

O punto quilométrico 33,910 da liña Betanzos-Ferrol, malia non estar sinalizado nin habilitado como tal, é o principal lugar de paso cara ao Cruceiro de Perlío desde a metade de Marqués de Figueroa, posto que a veciñanza da parte alta da avenida pode servirse polas Pías e a da parte baixa utiliza habitualmente a pasarela da estación ou o paso inferior da Xunqueira.

Así as cousas, o Concello e ADIF visitaron a zona o ano pasado para actualizar un proxecto que viña de vello, de 2010, e que non chegou a facerse realidade. Do encontro saiu o compromiso por parte da Delegación do Goberno e de ADIF de levar a cabo un novo estudo acorde coa actual normativa sobre gálibos e seguridade ferroviaria e, a partir del, achegarlle ao Concello distintas opcións técnicas.

O documento foille remitido ao consistorio no verán incorporando seis deseños que o departamento municipal de Urbanismo analizou pormenorizadamente de cara a determinar cal deles era o máis axeitado, co obxectivo de rematar cunha situación de inseguridade tanto para as persoas como para o tráfico ferroviario que leva décadas agardando solución.

Na valoración efectuada polo persoal técnico tivéronse en conta, entre outros aspectos, cal das seis alternativas ofrece un percorrido máis directo e accesible e cal se adapta mellor á normativa urbanística e á dispoñibilidade de terreos, ademais de ter en conta os custes de execución do proxecto e os do mantemento posterior da estrutura durante unha vida útil estimada en 50 anos.

O informe elaborado polo Concello decántase pola primeira opción proposta pola administradora ferroviaria, consistente na ampliación das beirarrúas na rúa do Cruceiro e a construción de dous tramos de rampa paralelos (xunto cunha pequena escaleira nun dos extremos) que darían acceso a unha pasarela de case 14 metros de lonxitude e 1,80 de ancho colocada a máis de 7 metros de altura con respecto á vía.

Na banda sur -a que conecta con Marqués de Figueroa pola rúa das Cañotas- a diferenza de niveis sálvase de dúas maneiras: con escaleiras e cun ascensor adaptado a persoas con mobilidade reducida. Nese punto tamén está previsto acondicionar a beirarrúa.

Máis de 485.000 euros de investimento
A memoria valorada de ADIF cifra a construción do paso elevado en 485.616 euros. Un importe que seguramente acabe incrementándose no proxecto definitivo, debido á suba xeralizada dos prezos dos materiais e da man de obra que se produciu desde a redacción inicial.

En calquera caso, antes de que se liciten as obras será necesario subscribir un convenio a dúas bandas no que quedará reflectido o financiamento a partes iguais por parte do Concello e da empresa estatal. Iso si, o consistorio poderá asumir o desembolso nun prazo de catro anos e sen xuros.

O Concello de Fene xa lle comunicou a ADIF o proxecto elixido e agárdase que nas próximas semanas a administradora da infraestrutura ferroviaria envíe o borrador do convenio. Unha vez consensuado entre ambas partes será sometido á aprobación do pleno municipal.

Relacionadas

Último aviso para apuntarse no xantar da comisión de festas de Santa Isabel

0
A comida a prol dos festexos terá lugar o sábado no patio cuberto do CPI de San Sadurniño A comisión de festas de Santa Isabel...

VIII Xornadas Saludables no Concello de Ribeira

0
O tenente de alcalde Vicente Mariño presentou hoxe as VIII Xornadas Saludables organizadas pola concellería de Servizos Sociais que se desenvolverán no Centro Cultural...

Aprobadas polo pleno as modificacións das ordenanzas reguladdoras do Programa de Conciliación Harmoniza

0
Mantéñense as bonificacións de ata o 50 % nas tarifas xerais de acordo a circunstancias socio-familiares e económicas. Na sesión extraordinaria do Pleno celebrada hoxe...

Máis de cenlaracheses participaron na excursión ao Barco de Valdeorras que organizou o concello

0
Visitaron durante a xornada de onte os xardíns de Viloira, o malecón do río Sil, o Santuario das Ermidas e unha bodega de elaboración...

Feiraco celebra o Día das Letras Galegas cunha nova edición do Certame de Microrrelatos

0
O director xeral de CLUN e o secretario xeral da Lingua da Xunta presentaron esta edición na librería compostelá Follas Novas A presentación correu a...

Volven as Festas da Ascensión do 8 ao 12 de maio cun completo programa...

0
As festas de toda a veciñanza de Compostela arrancarán o vindeiro mércores 8 de maio e estenderase ata o domingo 12, cun programa repleto...

Publicacións Relacionadas