• “É infame que se tente vender aos usuarios da Gudiña que ‘a oferta de prazas increméntase un 35 % nun día laborable típo’ cando, os trens AVE que antes paraban en horarios racionais nesa estación xa non o fan”, afirma o deputado Celso Delgado
• A resposta do Goberno socialista acredita unha enorme falta de respecto e sensibilidade ante as reiteradas demandas da sociedade ourensá, expresada a través dos seus representantes nas Cortes Xerais, Parlamento de Galicia, Deputación Provincial e Concellos. E por suposto a través das plataformas de cidadáns, asociacións veciñais, empresariais, sociais, e da Asociación Española Contra o Cancro en Ourense
O 20 de maio de 2025 os deputados populares ourensáns Celso Delgado, Ana Vázquez e Rosa Quintana presentaron no Congreso estas preguntas escritas dirixidas ao Goberno:
“O pasado 12 de maio de 2025 o Ministerio de Transportes e Movilidad Sostible anunciou que melloraría os tempos de viaxe e aumentaría o número de prazas dispoñibles no corredor ferroviario de alta velocidade Galicia-Madrid para viaxar a partir do 9 de xuño, data na que Renfe poñería en marcha unha nova oferta con máis trens da serie 106 en circulación, en substitución dos tradicionais Alvia.
O certo é que non todas as estacións deste Corredor verán mellorados os seus servizos, pola contra, hai algunhas que ven moi prexudicadas como a ourensá de “A Gudiña-Porta de Galicia”.
SENTIDO MADRID CHAMARTÍN “CLARA CAMPOAMOR”
Na actualidade hai catro trens que recollen viaxeiros e saen da Gudiña con destino a Madrid: Un AVLO ás 8:28; un Alvia ás 9:14 un Alvia ás 13:44; e un AVE ás 19:27. A partir do 9 de xuño só sairán tres trens: un AVLO ás 12:08; un Alvia ás 13:42; e un AVLO ás 17:45.
Con estes cambios pérdese o primeiro servizo matinal que permitía chegar a Madrid ás 10:34 horas e aproveitar boa parte da mañá na capital. A partir do 9 de xuño os viaxeiros que suban ao tren na Gudiña non chegasen a Madrid antes das 14:08, sendo imposible aproveitar a mañá para realizar xestións. E se quixesen regresar o mesmo día só terían catro horas hábiles na capital, xa que ás 18:06 sae o último tren de volta para A Gudiña.
SENTIDO A Gudiña-PORTA DE GALICIA
Na actualidade hai cinco trens que saen de Madrid e pairan na Gudiña. Son os das 6:15; 13:15; 17:08; 18:25; e 19:17. A partir do 9 de xuño só sairán tres trens de Madrid con parada na Gudiña: un AVLO ás 8:25; un Alvia ás 13:20; e un AVLO ás 18:06. Pérdense dous servizos.
Sinalar que a estación “Porta de Galicia” non só atende a demanda dos veciños desta localidade, dos habitantes das comarcas de Monterrei, Viana e Valdeorras e da área do distrito de Tras-Móntesvos- próxima a Chaves e o de Vila Real. Tamén é moi utilizada por peregrinos da Vía da Prata que chegan aquí e inician nesa localidade o camiño Xacobeo.
Destacar tamén que o número de usuarios desta estación non parou de crecer desde a súa inauguración en decembro de 2021, pois xa foron 107.400 viaxeiros os que subiron ou baixaron nesta terminal, deles 38.600 no pasado ano 2024.
Os usuarios desta estación senten moi prexudicados por estes horarios e é por iso polo que demandamos no seu nome unha pronta rectificación.
Os monumentais investimentos realizados con cargo ao erario público para construír a LAV a Galicia deben servir con racionalidade e solidariedade para que todos os usuarios das estacións de alta velocidade do seu percorrido vexan satisfeitas as súas necesidades de mobilidade.
O Goberno e RENFE debe rectificar estas inxustas decisións e repoñer paradas na Gudiña e uns horarios razoables para os usuarios.
Por todo iso, os deputados do PP de Ourense expomos as seguintes preguntas:
Rectificará o Goberno e RENFE a decisión de suprimir no corredor ferroviario de alta velocidade Galicia-Madrid, a partir do 9 de xuño tres servizos ferroviarios que tiñan parada na estación “A Gudiña-Porta de Galicia”?
Rectificará o Goberno e RENFE a inxusta decisión de que o primeiro tren matinal de alta velocidade con parada na Gudiña chegue a Madrid, a partir do 9 de xuño, ás 14:08, cando ata esa data chegaba ás 10:34?
O 25 de xuño de 2025 o Goberno deu esta RESPOSTA:
“En relación co asunto interesado, sinálase que desde o 9 de xuño Renfe reforzou a conexión Galicia-Madrid con novos trens, máis prazas e redución nos tempos de viaxe.
A compañía incrementou a 11 as circulacións semanais e ampliou a oferta ata alcanzar as 68.700 prazas, o que supón un crecemento do 109,3 % respecto a a oferta previa á incorporación do modelo S106 (maio de 2024). Esta mellora reflicte o firme compromiso de Renfe coa vertebración territorial e a mobilidade sostible.
Ademais, a reorganización do servizo permitiu reducir os tempos de viaxe entre 15 e 22 minutos, mellorar a puntualidade e ampliar a oferta de servizos AVLO, o que se traduce en máis opcións, mellores prezos e unha experiencia de viaxe máis competitiva para os cidadáns.
No caso concreto da Gudiña, a pesar de representar actualmente só o 0,69 % da demanda total do corredor, o novo esquema de servizos reforza a oferta de prazas e garante a mobilidade diaria dos seus habitantes.
Grazas á incorporación dos trens S106, con máis de 500 prazas por unidade, a oferta de prazas increméntase nun 35 % nun día laborable tipo. Ademais, a distribución homoxénea dos servizos —con saídas pola mañá, ao mediodía e pola tarde— asegura unha cobertura equilibrada ao longo do día, facilitando os desprazamentos cotiáns e contribuíndo á cohesión territorial.”
VALORACIÓN POLÍTICA:
Ao noso xuízo a resposta é ofensiva para os usuarios da estación da Gudiña. Comeza minimizando a súa importancia, coma se un 0,69 % da demanda fose algo despreciable.
É insultante que diga o Goberno que “o novo esquema de servizos reforza a oferta de prazas e garante a mobilidade diaria dos seus habitantes” e que “a distribución homoxénea dos servizos —con saídas pola mañá, ao mediodía e pola tarde— asegura unha cobertura equilibrada ao longo do día, facilitando os desprazamentos cotiáns e contribuíndo á cohesión territorial”.
Como se pode poñer por escrito semellante mentira, cando coa eliminación de paradas e novos horarios implantados por RENFE desde o 9 de xuño, o que sucedeu é que se condenou aos usuarios da estación A Gudiña- Porta de Galicia a chegar a Madrid ás 14:08 rendo antes podían chegar ás 10:34 e así poder aproveitar a mañá para realizar xestións na capital?. E ademais se quixesen regresar o mesmo día só terían catro horas hábiles, xa que ás 18:06 sae o último tren de volta para A Gudiña.
É infame que se tente vender aos usuarios da Gudiña que “a oferta de prazas increméntase un 35 % nun día laborable típo” cando, os trens AVE que antes paraban en horarios rexionais nesa estación xa non o fan. É moi lamentable ver desde o anden como pasan de longo, a máis de 200 km/hora, os trens S-106, cando en tan só tres minutos de parada darían servizo aos viaxeiros das comarcas de Monterrei, Viana, Valdeorras, Trives, A Limia e Conso Frieira. Ademais dos usuarios da área lusa de Tras-Móntesvos- próxima a Chaves e de Vila Real.
A resposta do Goberno socialista acredita unha enorme falta de respecto e sensibilidade antes as reiteradas demandas da sociedade ourensáns, expresada a través dos seus representantes nas Cortes Xerais, Parlamento de Galicia, Deputación Provincial e Concellos. E por suposto a través das plataformas de cidadáns, asociacións veciñais, empresariais, sociais (entre elas, a Asociación Española Contra o Cancro), sindicatos, profesionais etc.
Vallan como exemplo, as moi recente palabras expresadas por parte do presidente da Asociación Española Contra o Cancro en Ourense, denunciado que a supresión de paradas na Gudiña “limita o acceso de pacientes oncolóxicos aos hospitais de referencia, dificultando tratamentos e seguimentos médicos fundamentais”. Subliñando que “o cancro non espera, e os trens tampouco deberían deixar atrás a quen máis os necesitan”.
Concluíndo, #ante esta indignante resposta do Goberno e de RENFE, os deputados populares seguirán reclamando que se rectifique a decisión tomada e repoñan os servizos e paradas ferroviarios existentes.
E de non ser así procede que sen demora poñan en circulación outros novos servizos ferroviarios con parada nas estacións intermedias que permitan as conexións con Madrid en horarios racionais.
Os monumentais investimentos realizados con cargo ao erario público para construír a LAV a Galicia deben servir con racionalidade e solidariedade para que todos os usuarios das estacións de alta velocidade do seu percorrido vexan satisfeitas as súas necesidades de mobilidade. Os usuarios da estación A Gudiña-Porta de Galicia ten tanto dereito á mobilidade como os que veñen nas grandes capitais.